Пошук
Разместить кнопку на Вашем сайте

Газета «Комуніст»
Сайт Комуністичної партії України

Журнал «Комуніст України»

Газета Криворожской городской организации Компартии Украины

Ленінський Комсомол м.Києва

Газета Всекраинского Союза рабочих «Рабочий класс»

Коммунистическая партия Российской Федерации

Московское городское отделение КПРФ

Санкт-Петербугское городское отделение КПРФ

Сайт газеты ЦК Коммунистической партии Китая «Женьминь Жибао» (на русском языке)
Політика та події

Повідомлення прес-служби народного депутата України Соломатіна Ю.П.

Повідомлення прес-служби народного депутата України Соломатіна Ю.П., голови Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань встановлення факту незаконного втручання громадянина Російської Федерації зі статусом біженця у Великобританії Березовського Бориса Абрамовича у фінансування виборчої компанії кандидата в Президенти України Ющенка Віктора Андрійовича.

Відповідно до плану роботи ТСК, на 14 березня було призначене чергове 11-те засідання комісії, на якому передбачалося розглянути попередній звіт Тимчасової слідчої комісії та відповідний проект постанови Верховної Ради України з цього питання за реєстраційним номером №9213 від 10.03.2006р.

Зазначені документи були відповідно до регламенту Верховної Ради України завчасно розтиражовано та надано Народним депутатам України для ознайомлення.

ТСК пропонувала розглянути попередній звіт та відповідний проект постанови до нього в п’ятницю 17 березня, але нажаль зазначене питання на передодні виборів 26 березня до Рад усіх рівнів не було включено до порядку денного.

5-го квітня адвокатська контора Carter-Ruck, яка представляє інтереси пана Березовського, офіційно повідомила ТСК про те, що вона подала позов до Високого Суду в Лондоні з певною вимогою до панів Д.Жванії та О.Третьякова (копію позову було надано).

6-го квітня ТСК звернулася до Генеральної прокуратури України з листом №0675/1-058, в якому повідомила про зазначені обставини та прохала вжити відповідні заходи для упередження небажаного розвитку подій в міжнародному плані.

З урахуванням викладеного, до Голови Верховної Ради України В.М.Литвина 10 травня ц.р. було подано проект остаточного звіту ТСК, який базується виключно на документах, що є в розпорядженні ТСК станом на 26 квітня 2006р.

В зазначеному документі містяться наступні висновки та рекомендації для Верховної Ради України 5-го скликання:

  1. Значна частка капіталовкладень на підтримку суб’єктів виборчого процесу відбувається під час так званого “підготовчого етапу” виборчої компанії, що розпочинається за 2-3 роки до офіційного початку цієї виборчої компанії. Про фактичну наявність цього етапу виборчої компанії відомо широкому загалу, але до цього часу не має його чіткого законодавчого регламентування в законодавстві України, що в свою чергу дало змогу застосовувати “брудні” передвиборчі технології з використанням закордонного фінансування під час Президентської виборчої компанії 2004 року і, не можна виключати, під час виборів до рад усіх рівнів 2006 року.
  2. В період до висунення кандидата від “помаранчевих” Юлія Володимирівна Тимошенко взяла на себе відповідальність за проведення “підготовчого етапу” Президентської виборчої компанії при підтримці пана Березовського в дев'яти областях - Донецькій, Дніпропетровській, Луганській, Харківській, Кіровоградською, Запорізькій, тобто практично у всій східній Україні. Контактними особами між паном Березовським і Тимошенко Ю.В. були пан Волков та пан Босов. Про що засвідчив Давид Жванія, член “помаранчевого штабу” кандидата в Президенти Ющенка В.А. на засіданні № 5 ТСК 17 листопада 2005 року, додавши при цьому: -“Поэтому тогда декларировалось, что Юлия Владимировна на себя взяла обязательства и заявила, открыто в кругу, скажем, людей, что это поддержка от Березовского. Вот весь вопрос”.
  3. Для забезпечення чесної і демократичної виборчої компанії необхідно законодавчо регламентувати або суворо заборонити не офіційний “підготовчий етап” виборчих компаній..
  4. Задля недопущення або обмеження втручання в виборчий процес іноземного капіталу:

1). встановити частку іноземного капіталу в щорічному фінансовому потоку до громадської організації або фонду не більш ніж 50% загального потоку інвестицій.

2). ввести жорсткий контроль та щорічні фінансові перевірки за цільовим використанням іноземного фінансування.

5. Для надання всім суб’єктам виборчої компанії рівних прав та можливостей та взагалі виключення усілякого проникнення іноземного капіталу через недержавні установи та громадські організації з метою фінансування тих чи інших суб’єктів процесу – виборчу компанію вести виключно державним коштом з одного рахунку для всіх суб’єктів та не допустити інших джерел фінансування цієї виборчої компанії.

Тому вважаємо за необхідне рекомендувати Верховній Раді України 5-го скликання продовжити роботу Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань встановлення факту незаконного втручання громадянина Російської Федерації зі статусом біженця у Великобританії Березовського Бориса Абрамовича у фінансування виборчої компанії кандидата в Президенти України Ющенка Віктора Андрійовича в зв’язку з тим, що в даний час ще триває перевірка Генеральною прокуратурою України фактів, які входять до компетенції Тимчасової слідчої комісії і поширити її повноваження на виборчу компанію до Верховної Ради України 2006р.

Зацікавленим засобам масової інформації надаємо в електронному вигляді файл зазначеного звіту.

Прес – служба
народного депутата України
Ю.П.Соломатіна
10.05.2006 , тел.255-26-03

проект

Звіт

Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України

з питань встановлення факту незаконного втручання громадянина Російської Федерації зі статусом біженця у Великобританії Березовського Бориса Абрамовича у фінансування виборчої компанії кандидата в Президенти України Ющенка Віктора Андрійовича

Преамбула

Відповідно до плану роботи ТСК, на 14 березня було призначене чергове 11-те засідання комісії, на якому передбачалося розглянути попередній звіт Тимчасової слідчої комісії та відповідний проект постанови Верховної Ради України з цього питання за реєстраційним номером №9213 від 10.03.2006р.

Зазначені документи були відповідно до регламенту Верховної Ради України завчасно розтиражовано та надано Народним депутатам України для ознайомлення.

ТСК пропонувала розглянути попередній звіт та відповідний проект постанови до нього в п’ятницю 17 березня, але нажаль зазначене питання на передодні виборів 26 березня до Рад усіх рівнів не було включено до порядку денного.

5-го квітня адвокатська контора Carter-Ruck, яка представляє інтереси пана Березовського, офіційно повідомила ТСК про те, що вона подала позов до Високого Суду в Лондоні з певною вимогою до панів Д.Жванії та О.Третьякова (копію позову було надано).

6-го квітня ТСК звернулася до Генеральної прокуратури України з листом №0675/1-058, в якому повідомила про зазначені обставини та прохала вжити відповідні заходи для упередження небажаного розвитку подій в міжнародному плані.

З урахуванням викладенного, подається проект остаточного звіту ТСК, який базується виключно на документах, що є в її розпорядженні станом на 26 квітня 2006р.

Проблема незаконного прихованого закордонного втручання фінансування виборчих кампаній в Україні набрала певного розголосу та ваги. Першим свідченням цього стало утворення Верховною Радою України 11 грудня 2003 року, напередодні президентської компанії 2004 року в Україні, Тимчасової слідчої комісії з питань встановлення фактів закордонного втручання у фінансування виборчих компаній в Україні через недержавні організації, що існують на гранти іноземних держав (комісія Мішури В.Д.). Комісія Мішури В.Д. зібрала низку документів та фактів з цього приводу, оголосивши їх у Верховній Раді України.

У вересні 2005 року з’явились нові повідомлення з боку тих, хто “фінансував просування демократії та створення структур громадянського суспільства” в Україні під час президентських виборів 2004 року. Це перш за все документовані повідомлення на Інтернет-сайті “Репортер” (www.rep-ua.com), що засвідчують факт фінансування громадянина Російської Федерації зі статусом біженця у Великобританії Березовського Бориса Абрамовича у фінансування виборчої компанії кандидата в Президенти України Ющенка Віктора Андрійовича.

Для перевірки цих повідомлень була утворена Постановою Верховної Ради України від 20 вересня 2005 року № 2884 – IV Тимчасова слідча комісія Верховної Ради України з питань встановлення факту незаконного втручання громадянина Російської Федерації зі статусом біженця у Великобританії Березовського Бориса Абрамовича у фінансування виборчої компанії кандидата в Президенти України Ющенка Віктора Андрійовича (далі – Тимчасова слідча комісія).

Тимчасова слідча комісія провела 10 засідань, відбулося 2 відрядження членів слідчої комісії до Лондону з метою отримання інформації від президента Фонду захисту громадянських свобод пана Березовського Б.А. стосовно закордонного “фінансування просування демократії та створення структур громадянського суспільства” в Україні.

Від імені комісії стосовно предмету розслідування подано 11 звернень до Генеральної прокуратури України, 3 звернення до Служби безпеки України, звернення до Державного комітету з фінансового моніторингу, звернення до Державної прикордонної служби України та звернення до FATF.

За час роботи Тимчасова слідча комісія зібрала свідчення, проводила перевірки фактів незаконного втручання громадянина Російської Федерації зі статусом біженця у Великобританії Березовського Бориса Абрамовича у фінансування виборчої компанії кандидата в Президенти України Ющенка Віктора Андрійовича.

В зв’язку з цим взято свідчення у Народного депутата України, першого Президента Кравчука Л.М., пана Березовського Б.А., першого віце-прем’єр-міністра Безсмертного Р.П., пана Третьякова О.Ю. та пана Жванії Д.В.

Цінні свідчення з предмету розслідування ТСК надав член “помаранчевої команди” кандидата в Президенти України Ющенка В.А. Давид Важаєвич Жванія на засіданні ТСК № 5 від 17 листопада 2005 року, на підставі яких сформульовані відповідні питання іншому члену “помаранчевої команди” Тимошенко Юлії Володимирівні.

Тимчасова слідча комісія два рази запрошувала на своє засідання пані Тимошенко Ю.В., але вона не з’явилась.

Тому в Комісії залишився до Тимошенко Ю.В. ряд питань, по яким було прийняте рішення звернутися до неї письмово. Що і було зроблено офіційно ще 16 грудня 2005 року № 038, із врученням листа під розписку в партійному офісі і у фракції у Верховній Раді України. У зв'язку з тим, що Комісія відповіді на це своє звертання так і не одержала, - довелося повторить його ще раз у виді Відкритого листа для засобів масової інформації від 22 лютого 2006 року (у електронному вигляді на адреси друкованих та Інтернет видань) задля спонукання відповіді від Юлії Володимирівни Тимошенко, підтвердження, або спростування цієї інформації.

Надалі наводимо текст цього відкритого листа:

Відкритий лист

ТИМЧАСОВОЇ СЛІДЧОЇ КОМІСІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ з питань встановлення факту незаконного втручання громадянина Російської Федерації зі статусом біженця у Великобританії Березовського Бориса Абрамовича у фінансування виборчої компанії кандидата в Президенти України Ющенко Віктора Андрійовича, утвореної за Постановою Верховної Ради України від 20 вересня 2005 року № 2884 – IV,

до Голови політичної партії “Всеукраїнське об’єднання “Батьківщина” Тимошенко Ю.В.

щодо підтвердження або спростування інформації про фінансування громадянином Російської Федерації зі статусом біженця у Великій Британії Березовським Борисом Абрамовичем виборчої компанії кандидата в Президенти України Ющенка Віктора Андрійовича за допомогою та участю голови політичної партії “Всеукраїнське об’єднання “Батьківщина” Тимошенко Юлії Володимирівни

Шановна Юліє Володимирівно!

У зв’язку з тим, що Ви не відповіла на офіційне письмове звернення від 16 грудня 2005 року № 038 до Вас, яке було вручене під розписку представнику центрального офісу Вашої партії і представнику Вашої фракції від імені ТИМЧАСОВОЇ СЛІДЧОЇ КОМІСІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ з питань встановлення факту незаконного втручання громадянина Російської Федерації зі статусом біженця у Великобританії Березовського Бориса Абрамовича у фінансування виборчої компанії кандидата в Президенти України Ющенко Віктора Андрійовича, утвореної за Постановою Верховної Ради України від 20 вересня 2005 року № 2884 – IV, - змушений звернутися до Вас ще раз у формі відкритого листа.

За рішенням та дорученням ТСК (Протокол № 10 від 13.12.2005 року) повторно звертаюся до Вас з наполегливим проханням письмово відповісти на деякі запитання щодо ваших контактів з п. Березовським Б.А. та вашої участі у виборчій кампанії Ющенка В.А.

Наші запитання спираються на такі твердження відомих Вам осіб:

1. Інтерв‘ю п. Бориса Нємцова від 10 жовтня 2005 року на “Радіо Свобода” (подаємо витягом з інтерв’ю):

“Мар`яна Драч: Ви заявляли про те, що Юлію Тимошенко підтримує Борис Березовський. Які у Вас є на це докази?

Борис Нємцов: Постійні дзвінки. Коли я запитав Бориса Абрамовича, чого ти дістав Юлію Володимирівну, чого ти їй дзвониш постійно? "Фінансово підтримую," - каже і навіть цифру назвав: 20 мільйонів доларів. Документів у мене немає, є лише слова Бориса Абрамовича, яким можна вірити, а можна не вірити. Це ви у нього запитайте, а те, що вони постійно з ним спілкувалася, це сто процентів.

Мар`яна Драч: Березовський каже, що давав гроші не Тимошенко, а на підтримку демократії в Україні. А Жванія хіба з ним не спілкувався?

Борис Нємцов: І Жванія, і всі інші, я що сперечаюся. Тільки Жванія не претендує, щоб захопити Україну, а Юля Володимирівна збирається. Ось яка між ними різниця.”

2. Інтерв‘ю пана Жванія Д.В. у Інтернет-виданні “Главред” від 13.10.2005 року (подаємо витягом з інтерв’ю):

Віктор Шлинчак: Зараз виник черговий скандал з Березовським, який продовжує піаритися на українській темі. Могло таке трапитися, що Юлія Володимирівна, користуючись ім'ям Віктора Ющенка, давала якісь зобов'язання, щоб одержати гроші на виборчу кампанію від Березовського?

Давид Жванія: У мене існує версія, в яку я вірю. Коли Юлія Володимирівна прийшла в блок “Наша Україна”, вона задекларувала, що буде самостійно вести передвиборну кампанію в дев'яти областях - Донецькій, Дніпропетровській, Луганській, Харківській, Кіровоградською, Запорізькій, тобто практично у всій східній Україні. Вона також заявляла, що може самостійно провести підготовку до кампанії, тому що фінансування самої кампанії проходить тільки в рамках  виборчого фонду.

Віктор Шлинчак: Поясніть, в чому різниця.

Давид Жванія: Виборча кампанія Віктора Ющенка від початку і до кінця фінансувалася тільки з фонду, тому що якби використовувалися інші засоби, це було б порушенням закону. Що стосується підготовчих робіт, то вони велися в рамках партій і громадських організацій і мали абсолютно інше фінансування, яке надавалося кожною із сторін, що підтримує кандидата. Тому Юлія Володимирівна в цих дев'яти областях проводила підготовчу роботу, як вона говорила, за свої гроші. Так от, свій внесок, який вона декларувала, і та сума, яка, за її твердженням, була витрачена нею на підготовку до виборчої кампанії, дуже нагадує цифру, про яку оголосив Березовський.

Віктор Шлинчак: Тимошенко сказала, що вона знайде 15 мільйонів доларів?

Давид Жванія: Так, було сказано, що вона з собою принесе більше 15 млн. $ . І ця цифра виглядала дуже значною. Сьогодні, спостерігаючи як поводиться Березовській (то давав гроші, то не давав, то, як бабця Параска, намагається помирити Вітю з Юлею) напрошується закономірний висновок, звідки у Тимошенко з'явилися гроші.”

3. Свідчення пана Жванія Д.В. (Витяг зі Стенограми засідання № 5 ТСК від 17 листопада 2005 року):

Соломатін Ю.П.: Спасибі. Наступне запитання. Це восьме.

Там в тому переліку питань воно у вас є. Подивіться на нього.

В одному з інтерв‘ю Ви згадували прізвище Юлії Володимирівни Тимошенко, як відповідальної у виборчому штабі за зв‘язки з п. Березовським Б.А. Чи можете Ви підтвердити це ще раз, в чому полягала суть таких зв‘язків? Як часто вони здійснювалися та як звітували про них відповідальні особи у штабі? Дякую.

Жванія Д.В.: И от господина Березовского, и от Юлии Владимировны было заявление, что они в тесном контакте. И давайте немножко логику событий восстановим, потому что вопрос поставлен так, что я не смогу ответить правильно.

Все финансирование предвыборной кампании, пока она не началась, осуществляют политические силы или политические партии. Правильно? Политические партии, да. Два субъекта. Поэтому, по сути, скажем так, все финансирование шло через политические партии, и не кандидата, а, скажем, так, деятельности политических партий. Я говорю о том периоде, пока еще не был выдвинут кандидат. Кандидата еще не было. Да.

Поэтому тогда декларировалось, что Юлия Владимировна на себя взяла обязательства и заявила, открыто в кругу, скажем, людей, что это поддержка от Березовского. Вот весь вопрос. Контактной персоной был господин Волков и господин Босов, который до сих пор, по-моему, очень активен на территории Украины”.

Маючи аналогічну інформацію з інших джерел, прошу Вас дати відповідь на наступні запитання:

1. Коли конкретно почалися Ваші контакти з п. Березовським з питань просування демократії в Україну і розбудови в ній інститутів громадянського суспільства - напередодні чи під час президентської передвиборної кампанії 2004 року в Україні, зокрема кандидата в Президенти України Ющенка В.А.? В чому вони конкретно полягали?

2. По яких угодах, через які структури та якими сумами отримувала політична партія, очолювана Вами, фінансову підтримку від п. Березовського з питань просування демократії в Україну і розбудову в ній інститутів громадянського суспільства - напередодні та під час президентської передвиборної кампанії 2004 року в Україні, зокрема на користь кандидата в Президенти України Ющенка В.А.? Чи відомо Вам, хто зі сторони політичних сил, що підтримували кандидата в Президенти України Ющенка В.А., був бенефіціаром таких структур – реципієнтів допомоги від Березовського Б.А.?

3. Яким чином, в якому конкретному вигляді здійснювалося просування демократії в Україну на отримані від п. Березовського кошти? Які інститути громадянського суспільства були створені та як вони були використані напередодні та під час президентської передвиборної кампанії 2004 року в Україні, зокрема кандидата в Президенти України Ющенка В.А.?

4. Яким чином Ви звітували перед паном Березовським Б.А. про використання його коштів або які політичні та фінансові зобов’язання йому надавали?

Голова Комісії Ю.Соломатін

Але до цього часу не надано від Тимошенко Ю.В. жодного пояснення цієї інформації. З цього напрошується дуже простий висновок, що їй є що приховувати і цією справою повинні зайнятися вже органи прокуратури України.

Прохання надати свої свідчення було направлено також і Президенту України Ющенку В.А. 25 листопада 2005р., (матеріали опубліковано на сайті “Ура-інформ”) на які він досі не надав відповіді. Повторне звернення комісії до Ющенка від 27 березня 2006р. №0675/1-56 також залишено їм без відповіді.

За результатами роботи з вересня 2005 року по лютий 2006 року Тимчасова слідча комісія звітує про те, що має у своєму розпорядженні свідчення того, що крім офіційного рахунка кандидата в Президенти Ющенка В.А., відкритого відповідно до вимог виборчого законодавства, -  всі основні політичні фігуранти помаранчевої коаліції мали під час президентської виборчої компанії “свою касу”, що наповняли “хто як зможе” і витрачали за своїм розсудом. Тобто, виборча компанія оплачувалася не тільки з офіційно відкритого кандидатом виборчого рахунка.

Тимчасова слідча комісія від пана Березовського Б.А. має у своєму розпорядженні копії трьох двосторонніх договорів, які розкривають механізм заведення грошей до України, тіньових грошей, під час виборчої кампанії 2004 року.

Цей механізм полягає в наступному: фірма пана Березовського „BOWYER CONSULTANTS LIMITED”, заснована в Гібралтарі, укладає угоди з фірмою „ELGRADE LIMITED”, заснованою в Орегоні (Сполучені Штати Америки) і контролюється паном Жванією Давидом Важаєвичем та фірмою Goldstar, яка контролюється паном Третьяковим О.Ю., про що стверджує і має докази пан Березовський.

Предмет угоди – консультаційні послуги з питань розроблення інвестиційної стратегії замовника в Україні. Договори на суми півтора – два мільйони доларів, перший транш – на один мільйон доларів. Звітів за виконані роботи до цього часу у замовника немає. Отримувачі коштів визначені в договорі наступним чином: проміжний банк – „Deutche Bank Trast Company Americas”, банк-отримувач – „Trasta Komercbanka” Рига, Латвія; отримувач – розрахунковий рахунок 10701, фірма „ELGRADE LIMITED”, тобто та фірма, яка уклала договір з фірмою пана Березовського.

Термін реалізації зазначених договорів 2003-2004 роки.

Загальна сума претензій пана Березовського збільшена з 21 мільйона доларів до 22.85 мільйона доларів.

Тимчасова слідча комісія неодноразово зверталася до Генеральної прокуратури України з вимогою провести відповідні перевірки руху вказаних коштів, а також до Департаменту Фінансового моніторингу з вимогою прослідкувати рух коштів до кінцевого реципієнта.

З цього питання найбільш суттєвими є свідчення та висновки Кравчука Л.М. про те, що:

  1. у ході розмови з ним Березовський Б.А. двічі підтвердив достовірність опублікованих платіжних документів і зазначив, що ці гроші перераховувались ним на “фінансування просування демократії та створення структур громадянського суспільства” в Україні;

  2. Майдан по суті був виборчим штабом Ющенка, він був організований ще задовго до виборів, і це офіційно визнала чинна влада. І якщо допустити, що кошти, виділені паном Березовським, використовувались на фінансування Майдану, то це по суті є фінансування виборчої компанії Ющенка В.А.

Інші експерти наголошують, що, на їх думку, частина коштів, близько 10-20% з розрахункового рахунку 10701, фірми „ELGRADE LIMITED” використовувалась на придбання товарів народного споживання (наприклад обігрівачів, що зігрівали палатки Майдану), а інша, більша частина, обналічувалася та під дипломатичним прикриттям завозилась до України на фінансування Майдану.

Таким чином, згідно офіційного повідомлення адвокатської контори пана Березовського Б.А. Carter-Ruck:

  • компанії Elgrade, яка контролюється п. Жванієй Д.В. (інформація, дана агентом п. Березовського, Damian Koudryastev) було надано $13850000 в період часу з 01.08.2003р. по 12.11.2004р.;
  • компанії Goldstar, яка контролюється п. Третьяковим О.Ю. (інформація, дана агентом п. Березовського, Raf Filinov) було надано $9000000 в період часу з 28.09.2004р. по 07.10.2004р.;
  • разом компаніям Elgrade та Goldstar було надано $22850000 в період часу з 01.08.2003р. по 12.11.2004р.;
  • про використання цільових коштів наданих для просування демократії в Україні ні п. Жванія Д.В., ні п. Третьяков О.Ю. не відзвітували в визначеному порядку.

Одержувач платежу

сума

дата переказу

Elgrade

$1млн. дол.

1.8.03

Elgrade

$850,000 дол.

8.10.03

Elgrade

$1млн. дол.

17.12.03

Elgrade

$1млн. дол.

4.2.04

Elgrade

$1млн. дол.

12.2.04

Elgrade

$1млн. дол.

31.3.04

Elgrade

$1млн. дол.

23.4.04

Elgrade

$1млн. дол.

3.6.04

Elgrade

$1млн. дол.

9.6.04

Elgrade

$1млн. дол.

8.7.04

Elgrade

$2млн. дол.

7.9.04

Goldstar

$3млн. дол.

28.9.04

Goldstar

$6млн. дол.

7.10.04

Elgrade

$2млн. дол.

12.11.04

разом

$22.85 млн. дол.

На підставі викладеного, пан Березовський Б.А. вимагав до 13 березня 2006 року:

1. підтвердження п. Жванією того, що гроші на його прохання були виплачені й отримані компанією Elgrade, як це визначено вище; підтвердження п. Третьякова того, що гроші на його прохання були виплачені й отримані компанією Goldstar, також як це визначено вище.

2. надання повного звіту про те, що сталося з грошима, з розкриттям змісту платіжок.

3. повернення пану Березовському будь-яких фондів, по яких пан Жванія Д.В. та пан Третьяков О.Ю. нездатні належним чином відзвітуватися, або які були розподілені інакше, чим відповідно до угоди з паном Березовським, що вони повинні були використовуватися для “просування демократії та створення структур громадянського суспільства” в Україні.

Вимоги пана Березовського не були задоволенні, таким чином, розпочате судове переслідування пана Жванії Д.В. та пана Третьякова О.Ю. згідно законодавства Великобританії паном Березовським Б.А., інтереси якого виражає адвокатська контора Carter-Ruck, відповідно підписаним договорам між п. Березовським Б.А. та компаніями Elgrade та Goldstar.

Прес-реліз адвокатської контори Carter-Ruck, текст позивної заяви, стверджень і доказів пана Березовського мовою оригіналу (англійською) та їх переклад наводиться у додатку.

Таким чином, виходячи з матеріалів діяльності комісії, можливо зробити наступні висновки:

  1. Значна частка капіталовкладень на підтримку суб’єктів виборчого процесу відбувається під час так званого “підготовчого етапу” виборчої компанії, що розпочинається за 2-3 роки до офіційного початку цієї виборчої компанії. Про фактичну наявність цього етапу виборчої компанії відомо широкому загалу, але до цього часу не має його чіткого законодавчого регламентування в законодавстві України, що в свою чергу дає змогу застосовувати “брудні” передвиборчі технології з використанням закордонного фінансування під час Президентської виборчої компанії 2004 року і виборів до рад усіх рівнів 2006 року.

  2. В період до висунення кандидата від “помаранчевих” Юлія Володимирівна Тимошенко взяла на себе відповідальність за проведення “підготовчого етапу” Президентської виборчої компанії при підтримці пана Березовського в дев'яти областях - Донецькій, Дніпропетровській, Луганській, Харківській, Кіровоградською, Запорізькій, тобто практично у всій східній Україні. Контактними особами між паном Березовським і Тимошенко Ю.В. були пан Волков та пан Босов. Про що засвідчив Давид Жванія, член “помаранчевого штабу” кандидата в Президенти Ющенка В.А. на засіданні № 5 ТСК 17 листопада 2005 року, додавши при цьому: -“Поэтому тогда декларировалось, что Юлия Владимировна на себя взяла обязательства и заявила, открыто в кругу, скажем, людей, что это поддержка от Березовского. Вот весь вопрос.

  3. Для забезпечення чесної і демократичної виборчої компанії необхідно законодавчо регламентувати або суворо заборонити “підготовчий етап” цієї виборчої компанії.

  4. Задля недопущення або обмеження втручання в виборчий процес іноземного капіталу:

1). встановити частку іноземного капіталу в щорічному фінансовому потоку до громадської організації або фонду не більш ніж 50% загального потоку інвестицій.

2). ввести жорсткий контроль та щорічні фінансові перевірки за цільовим використанням іноземного фінансування.

5. Для надання всім суб’єктам виборчої компанії рівних прав та можливостей та взагалі виключити усіляке проникнення іноземного капіталу через недержавні установи та громадські організації на фінансування тих чи інших суб’єктів процесу – виборчу компанію вести виключно державним коштом з одного рахунку для всіх суб’єктів та не допустити інших джерел фінансування цієї виборчої компанії.

Тому вважаємо за необхідне рекомендувати Верховній Раді України 5-го скликання продовжити роботу Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань встановлення факту незаконного втручання громадянина Російської Федерації зі статусом біженця у Великобританії Березовського Бориса Абрамовича у фінансування виборчої компанії кандидата в Президенти України Ющенка Віктора Андрійовича в зв’язку з тим, що в даний час ще триває перевірка Генеральною прокуратурою України фактів, які входять до компетенції Тимчасової слідчої комісії і поширити її повноваження на виборчу компанію до Верховної Ради України 2006р.

Додатки:

  1. Копія повідомлення адвокатської компанії Carter-Ruck від 5-го квітня 2006 року – на 1 арк. в 1 примір.

  2. Копія позивної заяви № HC06C01402 від 4-го квітня 2006 року до Високого суду правосуддя в Лондоні – на 11 арк. в 1 примір.

  3. Переклад на державну мову повідомлення адвокатської компанії Carter-Ruck та позивної заяви № HC06C01402 на 11 арк. у 1 примір.

Голова Тимчасової слідчої комісії,
народний депутат України Ю.П.Соломатін
26 квітня 2006 року

Архів, сортувати за: Нові Відвідувані Коментовані
© Киевский ГК КПУ 2005
Все права защищены. Перепечатка материалов разрешается, только после письменного разрешения автора (e-mail). При перепечатке любого материала с данного сайта видимая ссылка на источник kpu-kiev.org.ua и все имена, ссылки авторов обязательны. За точность изложенных фактов ответственность несет автор.